Berita Terkini.

Monday, July 5, 2010

TEKNIK 2 (BREAKOUT PIPSMONSTER)

Teknik ini aku dapat dari forum espresi, tulisan bro PipsMonster, dia modified dari teknik big dog trader breakout strategy waktu malam utk digunapakai waktu siang. Lebih kurang macam yang aku biasa pakai jugaklah, tapi style breakout aku tu yang selalu aku guna tu memang bahaya sbb aku modified dari GreedyStyleVII.

Teknik Bro ni boleh dikatakan teknik breakout Asian Hi Low, so bagaimana caranya.

1) ok ada beberapa perkara penting yg kena di modified kat MT4 anda... takde laa terlalu sukar... mudah je... 2-3 post pun dah siap... ok mula2 anda sumer perlu buka satu chart baru dan letakkan dua vertical line kat chart iaitu pada pukul 0000 (5pagi waktu malaysia) dan 0800 (2ptg waktu Malaysia)... boleh gunakan broker contohnya insta, uwcfx.. etc.. kadang2 waktu kat broker time ni tak sama di antara satu sama lain... so pandai la memilih k.



2. ok seterusnya modified kan fibo retracement... cara nya mudah... right click kat fibo lepas tu klik fibo properties spt gambar di bawah...



3. lepas tu editkan fibo level kepada

level= 0, properties= breakout enter (%$)
level= 1, properties= breakout enter (%$)
level= 1.272, properties= take profit (%$)
level= -0272, properties= take profit (%$)

rujuk gambar di bawah



4. Seterusnya...letakkan fibo tersebut pada candle tertinggi dan terendah di atara vertical line tadi...
rujuk gambar dibawah...



Bagaimana nak OP..?

ok masa untuk trade plak... setup dah buat... apa lagi kita belajar cam ne nak trade plak... biasanya saya akan tambah kan AO utk tengok trend... tak letak pun tak pe... trade at ur own risk... duduk siap2 depan pc pukul 2.30 petang, sebab masa tu dah complete hi dan low utk breakout ni... jadi masa tu anda akan letak 2 jenis pending order( kita tengok sapa yg kena)... letak PO buy stop dan sell stop ikut enter breakout yg di beri... masa PO jgn lupa letakkan expired kat PO anda pada pkl 1600 waktu broker atau pkl 10 malam waktu malaysia (utk mengelakkan false breakout)... then bole tutup PC anda... buat keja macam biasa... TP letak ikut yg dah sedia ada atau ambik jalan selamat 10pip je.. terpulang... ikut ketamakan masing2. SL biasa saya tak letak( terus terang saya katakan.. kalo nak letak SL=70-80pip dah cukup... kalo ikut TP yg sedia ada tak menentu... kekadang 10pip, 20pip 30pip... bergantung kepada hi dan low hari tu... wokkeh selamat mencuba... kalo ada apa2 bole tanya...

note :
TF yang digunakan adalah TF30... pair yg dicadangkan GU, EU, GJ...

kalo rezeki ada bole makan atas bawah...sila tgk gambor.



Sesi Soal jawab di forum.....

Soalan 1

Originally Posted by Leo View Post
teknik ni bley main setiap hari ke bro?
n tempat nak letak vertical line tu same ke setiap pair?
yup... tiap hari tu ler keja nyaa... pair lain bole try dulu... tapi aku memang trade GU je..

Soalan 2...

Quote:
Originally Posted by fibosta3 View Post
salam sifuk. mekaseh berkongsi teknik ni. yang ni modified hilo asian breakout kan? aku perasan vertical line tu dlm area asean session. seingat aku pernah belaja dulu kat mana ntah pasang po tu kene jarak 10 pip dari breakout la. aku belaja je tapi aku x guna pun sebab po low sl high. ngeri aku sl besar2 ni. bigdog breakout cemana plak ye x penah dgr den.
ntah ler bro... modified ke? aku modified dari bigdog style... bigdog sama gak... tapi sebelah malam... aku tengok sebelah malam kurang untung nya berbanding petang... bila aku kaji balik petang ni paling cantik utk breakout... nak tau big dog try search kat tsd-forex... pasal SL plak, sebanarnya bagi aku kalo pandai jaga MM guna apa cara pun profit. keserasian je lagi...

Soalan 3:

Quote:
Originally Posted by Leo View Post
masta... broker insta buka kul 6... so nak letak vertical line tu kat 0000 gak ke?
yup.. betul bro... kena tengok ada 8 jam semua sblm pkl 2 petang

Tamat... rujukannya sini deh.

No comments:

Post a Comment