Berita Terkini.

Wednesday, July 7, 2010

SOAL-JAWAB BREAKOUT ALA PPH

Soalan 1
Quote Originally Posted by joker View Post
apa yg aku paham dari kenyataan ni, kalau dia naik tak lepas high hari jumaat, maka marilah kita sell beramai2.. kan ke gitu PPH?
yup... tiap hari tu ler keja nyaa... pair lain bole try dulu... tapi aku memang trade GU je..

Soalan 2
Quote Originally Posted by hairulbab View Post
sifu...penagih ,saya budak baru nak tanya ....cara PPh nei
sesuai digunekan TF berapa yek ? yg sifu pakai H1, kalau pakai TF lain leh ke lagi satu pair GU je ke sifu yg boleh
gune teknik nei ? soli sifu byk tanya...nak blaja
apa-apa tf pun boleh. Trend wujud di mana-mana tf sekali pun. saya lebih suka h1, sebab banyak masa boleh terluang berbanding tf yang kecil-kecil. Ikut yang serasi dengan anda.

Soalan 3
Quote Originally Posted by noorshah View Post
pada pendapat aku sistem brakeout ni kita patut arif tentang cs..contoh (uptrand) cs tinggalkan upper shadow ,brakeout line dan turun ..tu masih belum brakeout ..kecuali body cs betul2 brake the line n contineu the next cs...baru leh masuk trade..tul tak PPH..

apa2 salah tolong perbetulkan..saya budak nak belajar..
dua-dua pun boleh sebab anda masih dalam keadaan profit sebab anda trade di permulaan trend. Kalau dia reverse sekali pun.. anda masih ada profit. Berapa banyak profit terpulang kepada anda sendiri. Banyakkan guna demo dulu.

Soalan 4
Quote Originally Posted by NarutoKun View Post
PPH..mcm mane nk tau yg signal dah xrepaint..
waktu bile yg sesuai bile signal dah kuar?
aku takut repaint je..tu yg lomah tu..
Cari indicator yang x repaint, contothnya brain, cci adalah indictor yang tak repaint. Saya cuma buat penanda sahaja. Memang dia akan berubah. Sebab tu saya confirm dengan trend. Selagi tiada pertukaran trend beerti dia masih boleh membuat new low atau new hi lagi.

Soalan 5
Quote Originally Posted by flizzoe View Post
PPH,

bila buka pos, lepas break kat trendline atau lepas break hi/lo?

kalau dia tak break hi/lo sebelumnya, kalau dah ada pos, kita close je la kan? sebab dia akan break lo/hi yang seterusnya. betul tak?:confused::confused:
masuk post selepas break trendline, bukan selepas break hi lo. Itu gantung diri namanya. Kalau dia x break hi..kita close la post tu..bukak post sell baru..maknanya kita tau dia akan break low sebelumnya. Cuba tengok graf tu sebelum-sebelum ni.

Soalan 6
Quote Originally Posted by mynor5535101 View Post
Kenapa tak entry kat candle stick hammer kat bawah tu?
Sebab kita mana tahu market hendek kemana. cs reversal belum tentu boleh berlaku pertukaran trend. Mungkin cs reversal itu untuk retracement atau correction. Ramai org menyangkakan bahawa bila jumpa cs reversal maka market atau bertukar arah.

Kalau setiap kali jumpa reversal, dah tentu ramai yang kaya dalam forex ni. Bila saya nampak sahaja hammer, saya terus masuk post lawan arah. Sebab apa? Sebab ramai yang ajar macam tu, bila jumpa reversal sahaja mesti pasang post lawan arah.

Saya pun macam saudara juga dulu. asal jumpa reversal mula sangka market nak tukar arah. Sebab apa? sebab kalau boleh saya nak dapat untung dari awal. Saya rasa 95% guna konsep yang sama. Bila dah masuk post, tiba-tiba reversal tak jadi, cs reversal pulak dipersalahkan.

Saya guna reversal untuk tutup profit saya atau hold profit saya. Bila saya dah untung, saya tunggu next trend. So trade saya lebih selamat. Daripada kejap saya untung, kejap saya rugi..silap-silap rugi terus.

Soalan 7
Quote Originally Posted by mynor5535101 View Post
Macam mana kau kira HIGH tu.......Aku nampak banyak candle yg tonjol ke atas ..itu and tak kira HIGH ke? Atau pun daily high & low......sebab saya biasa guna daily High& Low aje..
Itu high dan low, saya guna indicator zizzag pointer. Indicator tu repaint. Saudara boleh cuba apa-apa sahaja untuk tentukan hi dan low. Syaa lagi senang guna indicator.

Soalan 8
Quote Originally Posted by 4u2see View Post
sifu PPH sy ada soalan nk tanya..

Jk CS tak dpt melepasi high tertinggi sblmnya, dia akan turun lebih rendah dr lo sblmnya.
Tp jk CS tak dpt melepasi low sblmnya itu,adakah dia akan naik lebih tinggi dr high yg pertama dia tak dpt lepasi td?? tQ..
Selalunya macam tu. Kalau kurang yakin, cuba guna chart kosong, tgk pergerakkan hi lo pada yang lepas-lepas. Sejarah yang tunjuk pergerakkan macam tu. Bukan saya yang tunjuk. Patternnya kebanyakkan sama.

Soalan 9
Originally Posted by redha79 View Post
Salam semua warga NG especially PPH...

Menarik tajuk ni n dari segi keberkesanan menggunakan TL and channel ni memang diakui ramai... So minta pandangan dari PPH dan lain2 macam mana nak filter false breakout pada hi/lo or pada TL... Coz kekadang CS just cuma nak test SnR or TL... dan selalunya kita tertipu dgn false breakout ni, huhuhu....
Cuba tgk daily range dia..satu hari berpa byk pips dia boleh pegi..tgk OB and OS level dia..
let say dia nk break resistance..tp back out maybe sebab dah OB, dah byk naik utk haritu..
so..maybe dia jatuh dulu.....but esok dia cuba attacl lagi resistance tu..



Sekian....
TEKNIK 3 (BREAKOUT ALA PPH 1) & (BREAKOUT ALA PPH 1)

No comments:

Post a Comment